בתי השכונה נבנו אמנם בצפיפות, אך הם היו גדולים ומפוארים. התוכנית האופיינית לבתים הייתה חצר פנימית וסביבה חדרים. ברוב הבתים שרדו קומת הקרקע וקומת המרתף בלבד, שבה היו מתקני טבילה ורחצה ומחסנים.
מתקני הרחצה כללו חדרי אמבט, כמקובל בעולם ההלניסטי. בכמה מהבתים נמצאו חדרי מרחץ חמים, שבהם תחת הרצפה היה חלל שחומם בתנור ("היפוקאוסט") – כמקובל במרחץ רומי.
בכל בית נמצא לפחות מקווה פרטי אחד, ובמקרים רבים נמצאו כמה מקוואות. חלק מהמקוואות היו פשוטים וצנועים, אך בבתים רבים נמצאו מקוואות גדולים ומפוארים, שלרוב כללו הפרדה בין הנכנסים למקווה לבין היוצאים ממנו על ידי כניסה כפולה או מחיצה נמוכה. המקוואות כללו בריכה מדורגת חצובה בסלע וקמרון בנוי אבני גזית כגג. מכל המקוואות שנמצאו, רק אחד או שניים היו מצוידים במתקן של "אוצר" ו"השקה" – בריכה סגורה שבה הכמות המינימלית של מים לא שאובים, על פי ההלכה, המחוברת בנקב הניתן לסגירה לבריכת הטבילה. את בריכת הטבילה ניתן למלא במים שאובים, ואז לטהר אותם על ידי יצירת מגע – השקה – דרך הנקב עם מי האוצר הטהורים.
הימצאותם של מקוואות כה רבים בבתים פרטיים מלמדת על מידת ההקפדה הרבה על דיני היהדות בקרב האוכלוסייה שגרה בעיר העליונה, אם כי גם ביישובים יהודיים אחרים מאותה תקופה באזור יהודה נמצאו מקוואות בבתים פרטיים. ההפרדה בין הכניסה לבין היציאה מהמקווה מלמדת אף היא על הקפדה רבה בדיני הטהרה. לדעתו של איל רגב, ההפרדה בין הנכנסים ליוצאים מאפיינת את הכוהנים, שנדרשו לשמור על דרגת טהרה גבוהה. גם המיעוט במקוואות בעלי מתקן של אוצר והשקה מאפיין לדעתו את הצדוקים, שהתנגדו להלכה המאפשרת זאת, שהיא הלכה פרושית. מכאן הוא מסיק שרוב תושבי העיר העליונה היו כוהנים צדוקים.